LIVET OCH LITE TILL

fredag 2 maj 2008

.sånt man gör när man har hus

Ingmar frestar med högtryckstvätten. Jag kan inte motstå känslan av att jag borde passa på och tvätta bilen. Sen kan jag inte heller motstå den otäcka känslan av att storstäda bilen. Fram med dammsugare, trasa och skummande hink. Nu ska händerna bli genomtorra och skrynliga av starka kemikalier.

Under tiden hittar E nya användningsområden för bilen, vilka är svåra att kombinera med biltvätt.

"mamma, får jag klättra upp på taket?"

"mamma, får jag trycka här?"

"mamma, får jag krypa ner i bagaget?"

Jag försöker efter bästa förmåga erbjuda andra lekar, men hon har släktdrag som påminner om mig så hon fortsätter sin vilda dans på/under/i bilen.

När bilen äntligen är ren är E smutsig. Jag törs inte tvätta henne för det kanske är en ond cirkel. Ren E=smutsig bil / ren bil=smutsig E / ren E=smutsig bil

Inga kommentarer: