LIVET OCH LITE TILL

söndag 25 maj 2008

.fastan - dag fyra




Vaknar och vänder mig om. Vaknar igen halv elva. När det är en sån där dag när man ska ta första doppet på säsongen, då ligger man gärna kvar i sängen ett tag till. Men sen när ursäkterna tagit slut och telefonen ilsket hotar om repressalier, då är det bara att bita i det berömda sura äpplet.

Tre dopp senare är jag något kaxig. Det trodde inte ens jag att jag skulle fixa.
Comvidare goes extreme!

Inte ens en nybakad paj kunde få mig att tappa fattningen. Men det var nära. Mycket nära. Nu ligger den i frysen och väntar på att T och jag ska fira hennes flytt.
Tredje dagen utan mat visade sig vara en riktigt bra dag för att testa min karaktär.





3 kommentarer:

Micke sa...

Imponerande.. fast egentligen tvivlade jag inte en sekund på att du hade de stålnerver som krävdes för denna säsongspremiär. Ingen kan någonsin kalla nån av oss badkruka efter detta.

Anonym sa...

Vad var temperaturen? Det ser inte så varmt ut... Jonas badade i havet i lördags. Det var inte varmt heller...

Comvidare sa...

Ingen aning om vilken temperatur det var. Kallt kanske inte säger så väldigt mycket. Men om jag säger jätte-kallt då? Räcker det som information?