LIVET OCH LITE TILL

torsdag 31 maj 2007

Såg en annons

”Misslyckad företagare med dålig ekonomi och astma söker skuldsatt medelmåttig Ky-koordinator för trevliga hemmakvällar och skogspromenader.”

Jag känner mig träffad. Så många rätt i en annons har jag aldrig haft förut. Jag brukar avskräckas när jag läser ”mångårig erfarenhet”. Vi räknar bakåt. Efter gymnasiet så var jag utomlands (1år), jag jobbade (2 år), var utomlands igen (1 år), jag pluggade (1 år), jag pluggade (3 år), jag var mamma (2 år). Nu ska vi se. Jag summerar till 10 år. Kvar blir 3 års arbetslivserfarenhet. Räcker det? Hur många år är många? Tänk om de skrev ”vi ser helst sökande med mångårig erfarenhet av egna barn”.

Fan, där föll jag nog på eget grepp. E är ju bara 3,5. Är det tillräckligt många för många?

Jag komponerade faktiskt min första jobbannons i förra veckan. Fantastiskt kul att få sitta på andra sidan för en gångs skull och fantisera om den perfekta personen för vår organisation. Vilken makt! Berusande!



Inga kommentarer: