LIVET OCH LITE TILL

torsdag 31 maj 2007

Min roligaste ansökan

Skrev den här ansökan för ett jobb i Sundsvall. Layouten var lite snyggare, men i övrigt skickade jag inte med något mer. Jag blev kallad till intervju. Det fanns ingen chans i världen att jag skulle få jobbet, men det var ett roligt experiment. Det kanske ska tilläggas att de hade med hunden Rocky på hemsidan.


Rocky!
Jag vill fråga dig om du tror att jag platsar i din flock. I min förra var jag en uppskattad projektledare. Jag är grundtränad inom marknadsföring, men tycker bäst om att skriva. Jag är ganska påhittig om jag får gå lös. Mest har jag träffat människor som jobbar i butik, men mitt revir korsar även energiföretag och offentliga organisationers också.

PÄLS: Kort, tät och spretig. Bör trimmas var sjätte vecka.
FÄRG: Varierande, företrädesvis i blonda och röda nyanser.
KÄNNETECKEN: Vaken blick och ständigt leende. Något framåtlutad gång, men med snabba steg. Doftar jämthund med en nypa gråhund.
STORLEK: Höjd 164 cm. Vikt 60 kg. Ålder 30 år.
SKÖTSEL: Kräver mycket mental stimulans. Bör motioneras regelbundet.
PERSONLIGHET: Pigg och aktiv med jämt humör. Utmärkt till både sällskap och arbete. Trivs bra i flock och är nyfiken och tillmötesgående mot främlingar.
Vad tror du? Du kan ringa mig på 0730-xx xx xx om du vill sniffa lite på mig för att avgöra om jag är flockmedlemmen ni letar efter.

Inga kommentarer: