LIVET OCH LITE TILL

söndag 27 maj 2007

Här sätter jag min flagga!

Det här utrymmet markerar jag som mitt. Det här projektet äger jag! Projektet Comvidare.

Men comvidare?

Varför i hela friden har jag valt att kalla min del av världen för "comvidare"? Det finns såklart en anledning. För mig betyder det att komma vidare, att ta nästa steg, att våga vara frammåt. Men det betyder också att man ska kommunicera vidare, vara lyhörd, mindre fördomsfull.

Ok, jag vet att det borde heta "komvidare" men håll med om att det inte ser lika snyggt ut nedskrivet. Jag har faktiskt viss konstnärlig frihet! Så det så!

Nicket "comvidare" har hängt med mig i drygt ett år. Så jag antar att det är en del av mig nu. Hur som helst så har comvidare, under detta år, styrt mig mot en massa intressanta personer...och en hel del stolpskott också, men det räknade jag kallt med. Det kommer att bli några inlägg om det senare....finns några riktiga guldkorn ur ett underhållningsperspektiv.

Men jag avviker visst från ämnet. Jag höll ju på med ett invigningstal!

-"Härmed inviger jag comvidares plats på jorden. Välkommen till världen lilla du!"



2 kommentarer:

Maria sa...

Underbart!
Jag ser framemot spännande läsning.

(Men det är svårt att läsa den där svarta texten - kan du inte ta en annan färg?)

Puss

2maz sa...

Jag är nog den som kommer att älska din blogg mest av alla i hela världen. Inte bara för att jag har saknat dina härliga texter, utan främst för att jag får möjligheten att lära känna underbara Jessica ännu bättre.

*kram*